Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Smaskigt Recept!!

Av Sara - 9 december 2008 16:56

Hejsan idag tänkte jag skriva om ett smaskigt recept som jag fått tag i.

Mockarutor!

Detta behövs:

2 ägg, 3dl socker, 1½dl mjölk,

4½dl mjöl, 3tsk bakpulver, 150g smör,

2tsk vaniljsocker, 1msk kakao.

Glasyr:

3½dl florsocker, 4msk smält smör, 4msk starkt kaffe,

1msk kakao, 2tsk vaniljsocker.

Garnering:

Kokosflingor.

1.Vispa ägg och socker pösigt.

2.Blanda mjöl och bakpulver och häll ner i smeten lite i sänder växelvis med mjölk och smält avsvalnat smör.

3.Rör ner kakaon och vaniljsockret och häll smeten i en smord och bröad form.(40x32 cm)

4.Bred ut smeten i formen och grädda kakan i 225 grader i en varm ugn i 15 minuter.

5.Rör i hop ingredienserna till glasyren till en slät massa.

6.Bred glasyren över kakan med den fortfarande är lite ljummen. Strö sedan över kokosflingorna.

7.Skär sedan kakan i bitar.


Ledtråden denna dag är:

Ta sikte på byggnaden som Stockholm tog sten i från.

Kram,

ZEzzara<3


 
 
Ingen bild

Frida

11 december 2008 07:59

Ååh det receptet äger måste kopiera :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 23 februari 2009 20:39

jag har märkt att det var ett tags en jag skrev här på bloggen! inte ås jätte länge men det var ett tag men det är ju för att jag har gjort en ny blogg! dte heter jutos.blogg.se men jag vet inte riktigt hur mna tar bort en sådan här blogg så om någon...

Moi

Av Sara - 3 februari 2009 19:45

Hejhej Idag har jag varit i skolan där jag hade det ganska kul. Efter skolan gick jag hem och satte mig vid datorn. Nu och nu har jag(latmasken suttit här ett tag och fixat med lite födelsedags presenter till Min söta lilla syster och min bästa kompi...

Av Sara - 1 februari 2009 19:58

Hej hej Jag tänkte idag berätta att Denna helg har jag varit på disco. Det var inte det roligaste discot i början men det vart roligare mot slutet! Efter discot var det jag och karolina som tog oss hem till mig och hon sovde över här. Under kvällen ...

Av Sara - 25 januari 2009 12:45

Hej hej jag har inte hunnit skrivit på ett tag nu men nu kom jag på det och gick in! Nu har ju sklan börjat igen och dte har varit ganska kul jag har fååttt väldigt mycket läxa men annars går det bara fin fint! Kram, ZEzzara<<3 ...

Av Sara - 3 januari 2009 21:53

Hej! Som jag skrivit innan om mitt besök till mina kusiner blev det lyckat!Jag hade jätte kul där! Och nyåret blev också kul! Jag firade det med hela pappas syskonskara och min farmor!Vi gick ut på verandan deras och kollade på alla dom fina fyrverke...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards