Alla inlägg under december 2008

Av Sara - 25 december 2008 00:24

Lyssna på denna låt den är as bra!!



http://www.youtube.com/watch?v=y-LhyAVzDBI



Kram,

ZEzzara!<3

Av Sara - 25 december 2008 00:18

Hej!:)

Jag hoppas alla där ute har haft en riktigt god jul för det har i alla fall jag haft!

Jag har fått massor av fina paket som tex en digitalkamera och en ipod!

Jag är så glad över allt fint!:)

Och det ska bli ännu mer kul om 2 dagar tror jag.När vi ska åka och sova hoss min kusin och hans familj!:D


Ha en God och Glad jul!


Kram,

ZEzzara!<3

Av Sara - 20 december 2008 17:19

Heej!

Äntligen är det jullov!<3

Idag har jag varit med karolina hela dagen och vihar haft det kul!

Vi  har kollat på film,spelat wii,ritat,spelat data och om vi har tur får hon sova hoss mig i kväll!

<3!


Kram,

ZEzzara<3!

Av Sara - 18 december 2008 18:33

Hej!<3

Ledsen att jag inte har hunnit skrivit om ledtrådarna eller så men jag har inte hunnit med det just nu!

Jag fick inte dom sista ledtrådarna för att jag var ledig då men jag fick reda på att dom  andra gjorde om en bild från posh24!

I måndags fick vi inga fler ledtrådar för då fick vi göra dessa ledtrådar. Vi tog först bussen ner till domkyrkan där vi gick runt och kollade i museumet. Sedan tog vi oss till slottet där vi fick en rundad tur av en kille vid namnet Andreas. Så där fick vi lära oss massor av historia. Efter att vi varit på slottet gick vi ner till Musikenshus. Där tog vi oss högst upp till översta våningen och tittade ut över staden.

Och juste innnan vi åkte i väg till domkyrkan fick vi våran julg'åva som var........en kopp med godis inuti. På koppen stod det även vårat eget namn!<3


Kram,

ZEzzara<3

Av Sara - 9 december 2008 16:56

Hejsan idag tänkte jag skriva om ett smaskigt recept som jag fått tag i.

Mockarutor!

Detta behövs:

2 ägg, 3dl socker, 1½dl mjölk,

4½dl mjöl, 3tsk bakpulver, 150g smör,

2tsk vaniljsocker, 1msk kakao.

Glasyr:

3½dl florsocker, 4msk smält smör, 4msk starkt kaffe,

1msk kakao, 2tsk vaniljsocker.

Garnering:

Kokosflingor.

1.Vispa ägg och socker pösigt.

2.Blanda mjöl och bakpulver och häll ner i smeten lite i sänder växelvis med mjölk och smält avsvalnat smör.

3.Rör ner kakaon och vaniljsockret och häll smeten i en smord och bröad form.(40x32 cm)

4.Bred ut smeten i formen och grädda kakan i 225 grader i en varm ugn i 15 minuter.

5.Rör i hop ingredienserna till glasyren till en slät massa.

6.Bred glasyren över kakan med den fortfarande är lite ljummen. Strö sedan över kokosflingorna.

7.Skär sedan kakan i bitar.


Ledtråden denna dag är:

Ta sikte på byggnaden som Stockholm tog sten i från.

Kram,

ZEzzara<3


Av Sara - 8 december 2008 18:35

Idag med min klass och femmorna åkte vi bussen ner till Grändby ishall. Först tog vi buss nr 5 ner till centralstationen. Men väl nere på centralstationen var det så att våran buss vi skulle åka med sen skulle komma 15 minuter senare så vi gick till en annan busshållplats för att fördriva tiden. Vid ishallen väntade Albins pappa(Mats Emanuelsson) på oss. Med sig hade han även några som proade hoss honom. Det första vi fick göra var att sätta på oss skridskorna och åka lite fritt i rinken. Efter ett tag plåste Mats i en visselpipa och alla samlades runt sargen. Han delade upp oss i två grupper. Ena gruppen fick lära sig att åka skridskor och den andra fick spela hockey. Sedan bytte vi. Alltså fick den gruppen som börjat med att spela hockey lära sig att åka skridskor. Och tvärtom. Efter ett tag var det dags att åka hem. Så vi tog bussen tillbaka till skolan.!

Dagens ledtråd: Första stoppet blir längst upp i den kubbformade bygggnaden.


Kram,

ZEzzara<3 

Av Sara - 6 december 2008 13:51

Hejsan!

Denna helgens uppdrag var att läsa en novell och skriva om den i sin blogg. Novellen som jag har läst heter Vallhunden och är skriven av Joyce Marsh. Den handlar om en vallhund som heter Chauval. Hans husse har precis dött och det är bara hans som vet om det. Och Chauval har nu varit utan mat och vatten i två hela dagar. Den andra dagen hör han ett ljud utifrån så han springer till fönstret för att se och där ute är det en gammal gubbe med käpp som tidigare har slagit Chauval på ryggen med käppen. så Chuval blir arg och morrar men gubbe hämtar en annan och dom tar ut hans husse som dött. Dom kommer sedan tillbaka och försöker skjuta Chauval för att han var så agressiv. Men Chauval kommer undan och springer in i skogen. Där han gömmer sig vid en klippa. Han har inte lärt sig hur man hittar mat så han hittar ett dött lamm och äter upp det men då ser han som äger lammet det och skastar en sten mot honom som träffar honom i skallen. En dag senare var han uppe vid husen för att leta mat och då kom en snäll lite pojke fram och gav honom en smörgås men barnets pappa såg det och sköt Chauval. Han började kuta men efter ett tag var smärtan så djup att han behövde stanna. Han gömde sig bakom en sten och nästa dag vaknde han av människoröster. Det var en familj som lekte på ängen. Den lille pojken kände han igen det var han som gav Chauval maten. den lille pojken var på väg mot ett stup bakom en sten och det såg Chauval så han sprang efter. Han gick för att rädda gosen . Han ställde sig mellan pojken och stupet och morrade mot pojken så att han skulle backa men pojken backade inte han gick i stället närmare Chauval. Då såg föpräldrarna hur Chauval morrade mot pojken och kom springande. Dom såg hur han gjorde det gång på gång. Så dom ryckde åt sig gosen snabbt och sedan kom pappa och sparkade till Chauval så att han hamnade närmare stupet. Ännu en spark kom från pappa som gjorde att Chauval vra på väg ner för klippkanten. Hans tassar försökte greppa tag om kanten men det gick ej och han föll. När han hade fallit kom föräldrarna på att han bara försökte rädda ungen. Men dom tyckte det ändå det var bra att han fick dö.

När jag hade läst novellen tyckte jag den var jätte sorglig. Och jag tror att författaren tycker att vi ska tänka på att alla är värda att leva hur vi än har det.

Jag måste bara säga att ni måste läsa denna novell den är jätte bra!

Och föresten dagens ledtråd är:

Apostlahästarna genom byggnade som pryds av näcken!'

Jag har mina funderingar om detta mne tänker ej skriva dom på bloggen för jag vill ej förstöra överaskningen till dom andra.


Kram,

ZEzzara<3

Av Sara - 4 december 2008 14:32

Heej!<3

Idag tänkte jag skriva om min favoritkändis. Min favoritkändis just nu är Björn Gustafsson. Han är en komiker som varit med i Melodifestoivalen och Parlamentet. Han vart känd genom att han var med i Melodifestivalen men han har hållit på med Stand up komik innan. Jag vet inte exakt vad ha gjorde innan han blev känd men han borde väl ha hållit på med stand up komik.


Ledtråden denna dag var: Näcken pryder dess ingång.

Så jag tror att vi kanske ska ta buss nummer 5 till stan och gör något kul där.


Kram,

ZEzzara!<3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards